luni, 7 decembrie 2009

Un gratar din partea Divinitatii

Am primit un link

http://nicolici.blog.com/2009/10/08/un-gratar-din-partea-divinitatii-dacica3/

Pt cazul ca va expira cindva copiez textul la subsol.

Cititi intii acel articol pentru a putea intele discursul meu din aceasta pagina. 

Linkul mi-a fost livrat si cu un comentariu, ceva despre prostie. Acu chiar ca nu ma prind unde e prostia. Prost sint si eu de cind ma stiu, si prostii o sa comit cit oi trai, si posibil inca vreo sapte ani dupa aia, ca sa parafrazez niste chestii celebre. De aia ma si feresc sa comentez foarte mult despre prostie.

Dar articolul este despre vegetarianism. Eu am renuntzat la carne in urma cu aproape 2 decenii. O decizie proprie si personala pe care nu o impun sau macar sugerez nimanui altcuiva, si pe care o pomenesc doar cind intimplator mi se pune carne sub nas, si explic de ce refuz.

Comentind articolul trebuie sa mentionez ca am observat din partea vegetarienilor activisti, ca de altfel din partea oricaror activisti, fie ca apara drepturile maidanezilor sau propovaduiesc crezurile mai stiu eu carei secte, un fel de agresivitate. O insistentza obositoare in a te convinge, de a iti deschide tie, orbule, ochii.

In acest caz cred ca avem de a face cu un episod de propaganda. Nefiind de fatza, nu pot decit sa speculez. Deci ce avem? De o parte, doi comeseni, poate 3 pt ca e vorba de 3 farfurii, si autorul o fi uitat sa mentioneze ca el sau prietenul era cu sotzia. De cealalta parte e o masa plina, dec 3 sau patru ori mai populata. Si ce fac oamenii la masa? Stau la birfa. Unde sint doi, unul vorbeste altul asculta. Unde sint 8 posibil 4 vorbesc 4 asculta, sau combinatii diferite in functie de cum se formeaza bisericutze. Pina la cazul cind unul mai zurbagiu acapareaza atentia tuturor, cu verva lui, sau cu o povestire care ii face pe ceilalti sa uite de povestile lor.

Acum, ori aia 8 erau imbecili si mincau tacuti, caz in care au auzit discutia de la masa alaturata, intre 2 persoane linistite si asezate. Ceea ce cred ca e destul de improbabil. Ori, caz mai probabil, vegetarienii nostri de ocazie au gasit de cuviintza sa inceapa sa faca propaganda, si in mod voluntar au inceput sa discute cu voce ridicata, suficient de ridicata in asa fel incit sa acopere discutiile celor 8, si a altora probabil de la alte mese, si sa ii auda pe ei. O atitudine agresiva de propaganda. Ceilalti, oameni normali, care nu isi refuza nici unul din deliciile vietzii, care au si ele riscurile lor, si pe care ei le cunosc foarte bine, au sesizat atitudinea de show a vegetarienilor si au cotraatacat. Simplu si elegant. Si au cistigat fara drept de apel.

In aceasta poveste daca e sa votez, eu vegetarianul, votez cu carnivorii. Nu stiu cit de insistenti au fost, nu stiu cit de agresivi au fost adversanii lor vegetarienii, dar nu carnivorii au facut primul pas in acest duel, si in final ei au si cistigat. Ei au si circumstantze atenuante. Intr-o cultura cu alimentatie omnivora preponderent carnivora, si unde postul vine doar ca pedeapsa din partea comenduirii religioase, sau ca regim alimentar pe fond medical, cind apare cineva care se autopedepseste fara motiv, sau cel mult cu un motiv pe care ei nu il inteleg si nu il pot accepta, pentru a capata un echilibru mental in subiectul respectiv ei neaga realitatea vegetarianismului considerind ca este cu totul altceva, mai precis o dare in spectacol. Am simtit pe pielea mea crunt aceasta realitate timp de doua decenii. Cei din jurul meu au crezut si inca mai cred ca o fac pentru show, ca o fac pentru a parea interesant. Probabil isi trag convingerea din exemplul fumatului. Se stie ca adolescentii incep sa fumege in principal pentru ca sa para mai interesanti, mai maturi, asta pina nicotina isi cere singura drepturile.

Inchei, poate prea lungul meu comentariu, ca am convingerea ca vegetarianismul trebuie sa fie o optiune proprie, care sa vina in mod natural, si ca insistentza in a ii convinge pe altii, nu face altceva decit sa dauneze. De exemplu dupa episodul respectiv cei opt si-ai intarit convingerea ca vegetarianismul e doar de ochii lumii, si ca la prima ispita masca dispare. Daca unii dintre ei au poate acasa un vegetarian acesta sigur va trage ponoasele pentru ca incurajati de victoria lor, carnivorii vor incepe asaltul asupra unei victime.


-------------------------------------------------------
Articolul original, pt cazul ca blogul respectiv e defunct
-------------------------------------------------------
La a treia incursiune in Panteonul spiritual romanesc, stateam seara tarziu, la Costesti, pe terasa pensiunii nou deschise, impreuna cu un prieten care mergea prima data acolo. El nu mananca de multi ani carne (asa cum am facut si eu pana de curand) si pe cand stateam noi pe terasa si ne delectam cu ceva esenta achizitionata de la Lazuri, de la o masa alaturata, plina cu 8-10 persoane din Bacau si Buzau, primim trei farfurii cu gratar de porc si pui, proaspat luat de pe jarul care sfaraia pe gratarul terasei… Cu cateva minute inainte discutasem despre beneficiile vegetarianismului si despre efectele consumului de carne. Și Ierarhiile Spirituale, dorind probabil sa ne incerce in mod, clar, elocvent, prompt si indubitabil, ne-au pus sub nas gratarele. Nu va imaginati cat de socati am fost noi, si ce mutra avea prietenul meu cand s-a trezit ca ii livreaza Doamne-Doamne o farfurie plina cu gratar si cu ceva garnitura de legume proaspete…
Dupa multumirile de rigoare catre necunoscutii binevoitori si dupa multe parlamentari, mirari si stupefactii inimaginabile, prietenul meu s-a hotarat sa raspunda provocarii si a mancat gratarul. In locurile acelea sacre nu e bine sa refuzi nimic din ceea ce si se ofera…

Niciun comentariu: