joi, 23 februarie 2023

E vremea să renunțăm la Emag?

 Am fost întotdeauna un client fidel. Nu am ocolit un magazin după prima greșeală, am acordat și a doua și a treia șansă.

Cu Emag este la fel, am continuat să comand prin acest magazin online deși destui dintre cunoscuți au renunțat și mi-au recomandat să fac la fel. 

E drept, experiențele neplăcute au fost minore, în limitele acceptabilului. Cînd te încînți la un produs surprinzător de ieftin nu poți să excluzi surprizele. E un fel de loterie. Dar există totuși niște limite. Cînd dai pe un produs un sfert din prețul normal, nu te poți supăra că s-a stricat după două luni. La fel cînd lipsește la cîntar un procent două. Nu e corect, dar e nesemnificativ. Dar cînd produsul vine cu  20% sau chiar 75% lipsă, sau în pachet descoperi cu totul altceva decăt ceea ce ai comandat, e departe de a mai fi acceptabil. Și aceste lipsuri trebuie semnalate, pentru că dacă vînzătorul a fost neatent, să știe că a fost neatent, iar dacă a fost necinstit, ceilalți cumpărători să fie avizați. Să știe ce risc își asumă. Uneori riscul e minor, cîțiva lei, sau cîteva zeci. Returnarea te costă mai mult decît paguba

Și eu sînt comunicativ. Nu m-am ferit să împărtășesc experiențele pozitive sau negative. Am lăudat marfa care merita lăudată, și am semnalat și experiențele negative. E drept nu multe, pentru că chiar dacă Emag este magazin serios, totuși unele produse sînt calitativ inacceptabile, și m-am ferit de aceasta categorie cît am putut. Dar am mai căzut în capcană. Uneori am tăcut, mi-am asumat greșeala de a mă lăcomi la ceva evident prea ieftin. Alteori am semnalat înșelătoria. Și am constatat o cerbicie incredibilă din partea cenzorilor Emag. Recenziile negative sînt respinse pe motive puerile sau inexistente. Ba că recenzia nu conține detalii, ba că are detalii care nu se referă la vînzător. 

Într-unul dintre cazuri, recenzia a fost refuzată, deși returnarea produsului a fost acceptată și banii mi-au fost returnați. E drept, returnarea a fost gratuită, deci nu am pierdut decît timp, nu și bani. Dar este inacceptabil. Nu este tocmai plăcut să aștepți un colet de peste un kg, și să primești ceva de un sfert de kg. Și în plus, coletul să aibă eticheta de expediție lipită peste alta mai veche. Deci, evident un retur de la alt client păcălit. Dacă aș fi văzut astfel de recenzii de la alți clienți păcăliți, nu m-aș fi riscat cu o comandă care părea prea bună care să fie adevărată. Dar astfel de recenzii nu există pentru că politica Emag estă să refuze aceste recenzii. Clienților păcăliți li se pumnul în gură. Nu au nici o posibilitate de a avertiza viitoarele victime. 

Și iată că experiența se repetă. E drept, diferența e de doar 20%, și la fel e drept că practic nu e observabilă. Adică, dacă pe prezentarea produsului scria 200 mililitri, eu aș fi comandat exact la fel.Nu este un produs de masă cu preț cunoscut și stabil pentru ca diferență de 20 de procente să mă facă să aleg alt vînzător. Dar înm prezentare scrie 250 mililitri, și eu am primit 200. Acest aspect trebuie semnalat. Dar Emag refuză recenzia. Nu a procedat nici măcar ca în alt caz cînd a refuzat, dar a precizat că sesizarea a fost semnalată vînzătorului. După trei refuzuri a recenziei nu îmi rămîne decît să reacționez pe alte căi. Și aceasta este una dintre ele.

Altă cale este cea de a înceta colaborarewa cu Emag.  Iau în considerare și acesastă opțiune.          


Niciun comentariu: