sâmbătă, 2 septembrie 2023

Da” tu cît interfon ai?

 Azi dimineață, așa pe la 11, abia mîncasem ceva, și eram pironit în mijlocul sufrageriei, contemplînd peisajul de afară. O vreme excelentă, un soare blînd, încă, și doar vreo 25 de grade. Fără nici un chef de a mă băga deja la calculator, dar știind clar că asta urma să fac,  mai amînam un pic momentul. 

Și privind așa fără scop pe geam văd o vecină cum vine în viteză maximă dinspre gunoi. Mă mir eu pentru o secundă în ceea ce privește viteza, dar nu apuc să trag o concluzie, că văd că era urmată de o femeie pe care nu o cunoșteam. Fiind cu vreo doi pași în urmă, trag concluzia că e doar cineva de la celelalte blocuri care trecea spre stradă. Dar cînd vecina o cotește spre intrare pe lîngă bancă, cotește și ea, și întreabă:

-Dar nu aveți interfon? 

Evident, în lumina puternică se vedea clar intrarea de la cei cinci metri, și se putea observa lipsa consolei pentru interfon. Și da, chiar nu avem interfon. Este o discuție veche între cei cîțiva care ar dori accesul restricționat în scară, și cei strînși la pungă, care nu vor să se despartă de o prețioasă sută de lei.    

De asemeni iarna mai era problema cu închisul ușii. Cei mai resposabili, și-ar fi dorit să vadă ușa închisă cînd era foarte frig, dar mai există și cîțiva prea obosiți sau grăbiți pentru a mai trage bolovanu după ei. Acu vreo cinci ierni, la remarca cuiva, chiar vecina în cauză, am instalat o contragreutate pe role, care trăgea ușa. Dar era o improvizație. Nu am găsit soluție simplă pentru a opri ușa, și se cam pocnea dacă nu era ținută. În consecință, am pus greutate minimă, și astfel, deschisă la maxim, nu se mai închidea. Am lăsat așa, un compromis, care nici nu prea funcționa, și mai mult încurca.  Dar după  doi  ani l-am scos. 

Recent problema cu cîinii și pisicile care au pișat toți pereții, s-a agravat și s-a inflamat iar discuția cu interfonul. Dar nu a apărut nici pe departe majoritate, deci nu s-a rezolvat. O soluție parțială s-a aplicat totuși, și anume un braț cu arc care să țină ușa închisă. Spre surpriza mea, chiar funcționează corect. Adică închide ușa fără să o bușească de fiecare dată, cum se întîmplă la scara de vis a vis, unde este interfon de vreo doi ani.  Aparent este un reglaj la un mecanism de frînare, care la ei nu prea ține. 

Acum că ești la cuirent cu detaliile situației, cu siguranță vei înțelege răspunsul vecinei. 

-Ei nu avem interfon. Avem, Oleacă. 

Și uite așa am aflat că se poate să ai și un pic de interfon. Pînă acum îmi închipuiasm că ori ai, ori nu ai.  

Dacă aș clasifica poantele asta clar intră la aceeași catogorie ca asta... D”ale curcilor.

Niciun comentariu: