sâmbătă, 1 august 2015

Am pus-o, mi-am luat smartphone.

Cea mai purtată glumă în legătură cu acest gizmo cred că este dumbphone. Nu eram de acord cu gluma, şi înclinam mai mult pe ideea de utilizator nătîng. Azi na că nătărăul sînt chiar eu.

Deşi genul ăsta de jucării sînt de ani buni pe piaţă, avînd în vedere că nu pot face nimic pe ele ce nu pot face pe calculator mai bine şi mobilitatea nu îmi e necesară, nu mi-am irosit resursele cu aşa ceva. Dar na că preţurile au devenit umane, şi după ce anul trecut am decis că totuşi se merită să scap de bîzîiala compului cînd citesc, deci tableta se justifică, anul ăsta m-am potcovit şi cu smartphone. Chiar nu îmi trebuia, dar din diverse motive mărunte, cum ar fi necesitatea de a trece la un tip de abonament mai avantajos, sau dorinţa de a mă juca cu GPSul, ori de a nu rămîne chiar atît de în urmă la capitolul ăsta, plus că acumulatorul la loialul Huawei dădea semne de oboseală, am decis să mă las păcălit de aparenta ofertă cu ocazia schimbării abonamentului.

Cel mai agasant este faptul că nu se prea lipeşte de mînă. Acel model de Huawei, oferit gratis, mult hulit de multă lume, pe lîngă multe alte calităţi are o textură ciudată, aparenţă de pluş foarte fin, dar care dă o aderenţă foarte bună. Tot ce am luat în mînă cînd căutam un model potrivit era din plastic lucios cu un design cred că făcut special pentru a fugi din mînă, uite-aşa ca să mai dai bani şi pe o husă de protecţie. Na că n-am chef să îi iau. Oricum e mai mult pe post de fix decît mobil.

Dar nici cum lucrează touchscreenul nu e un motiv de bucurie. Cei cu degete fine, poate sînt mai fericiţi, dar eu cu lopeţile mele de ţăran numa de scris pe touchscreen nu sînt făcut. Dar ca să o zicem pe aia dreaptă, oricît oi fi eu de năting, mai sînt şi chestii inacceptabile pentru un "instrument deştept". Ok, înţeleg, cînd sînt înghesuite cîteva butoane pe centimetrul pătrat tre să ai dexteritate, dar cînd butonul e lat cît ecranul şi înalt de un centimetru ar trebui să nu fie probleme. Dar ca un făcut, cînd trebuie să o ia repede, nici nu reacţionează, chit că insist iar şi iar, dar cînd nu trebuie se duce nene, se duce. Aşa se face că mai dau telefoane involuntare. O data s-a întîmplat pe la cinci dimineaţa.

Dar acu vreo două zile s-a întămplat chiar ilogic, paranormal. Apăs eu pe butonul minuscul pentru lista de apeluri recente, dar ca un făcut apare agenda, deşi butonul ei este destul de mare şi la destulă distanţă. Asta e, am zis, sînt nătîng. Şi culmea nu stiu cum fac şi reuşesc ca în loc să dau înapoi, ating ecranul şi face dial. Am deja experienţă la anulat, aşa că apăs repede, o dată de două ori, de trei ori, pe butonul lat, roşu şi în fine se anulează apelul, dar se închide şi ecranul. Mă futu-i economizorul, deşi tot setez să se închidă la un minut, tot se inchide în două trei secunde de nu mai văd ce învîrte el acolo. Cu ecranul negru, dar el tot suna ceva. Mă să fie doar anulasem. Apăs în disperare pe power, se deschide se închide, mă sună cineva. Văd cine e, răspund.

-Bună, te-am sunat cumva acum cîteva secunde?
-Da.
-Scuze, de fapt telefonu meu deştept s-a băgat în seamă...
-Aaa, nu-i nimic.
-Scuze încă o dată, bye.
-Bye.

Iată şi mărturia.

Ce speedy Gonzales sînt eu, într-un singur minut am trei apeluri, două date şi unul primit.

Oricum, ideea e clară, se văd două apeluri trimise, şi ok sînt eu bulumac la deşte şi se întîmplă să dau click în loc de drag, dar cum de au plecat două apeluri la o singură atingere? Pentru că după ce pleacă primul apel apare ecranul apelului unde am dat anulare apoi logic era sa apara lista de apeluri recente, nu agenda ca să pot fi bănuit că am dat click iar. Evident al doilea apel trimis este către un contact ce se află doar în agendă.

În fine, mi-a trebuit smartphone, acu mă scarpin, în touchscreen.

Niciun comentariu: