duminică, 2 decembrie 2007

Nu va temeti ca nu sinteti iubiti.

Multi dintre noi avem complexe mai mici sau mai mari, dar unul pe care vad ca il au cam toti cu cei cu care am abordat subiectul este ca nu sintem destul de aratosi, ba mai mult, ca sintem antipatici, si lumea ne respinge. Si asta pe motive puerile, pentru ca ni se pare ca avem nasul prea mare, sau ochii prea mici, ori pur si simplu pt ca nu roiesc multi in jurul nostru asa cum roiesc in jurul altora. Am suferit si eu de asta cind ma inaltzam dinspre copilarie inspre maturitate. Am suferit, am invatzat, am deschis ochii, si mi-a trecut. Mi-a trecut, dar cred ca nu de tot. :(

Prima data cind am deschis ochii dupa o intilnire la Clubul de go, cind mai schimbam o vorba cu prietenul ZB ul. Din una in alta aflu ca nu are prietena pentru ca.... -Cine sa ma placa pe mine?
Am ramas perplex. Nu sint omul sa admir barbatii pentru aspectul fizic, ci doar pentru inteligentza, indeminare sau alte talente. Am senzatia ca a privi la alt barbat ca sa vezi cum arata e o tendintza homo. Anyway, Zb ul nu trebuia privit prea atent ca sa vezi ca e un tip simpatic. Subtirel, un pic brunet, un par scurt si ondulat, aproape cretz, ochi probabil mult prea tristi, si un zimbet sagalnic. Vazindu-i amaraciunea din privire, m-am vazut pe mine cind eram ca el.

Ma uit acum la pozele mele de atunci si ma mir cum de puteam sa gindesc ca eram antipatic.
Secretul sta in ochii privitorului. trebui sa stii cum sa ii faci pe ceilalti sa te priveasca. Secretul consta in cum stii sa te comporti. Si cind te comporti cumsecade, dar totusi te simti marginalizat, nu te teme ca nu esti iubit. Sa fii iubit nu inseamna obligatoriu ca trebuie sa fii in centrul atentiei. Grupurile se formeaza dupa pasiuni si interese comune, si daca nu ai inca un anturaj care sa iti ocupe timpul cu activitati ce te atrag, este poate pentru ca nu i-ai gasit inca pe cei carora le place ce iti place tie. Nu dispera, fii tu insuti, bucura-te de ceea ce iti place, si ai incredere in tine.

Dar mai este un secret. Trebuie sa fii om, sa ii tratez cu respect, sa ii ajuti cind poti, sau macar sa fii onest. Daca nu te vei maturiza si vei capta atentia ca in copilarie tragind fetele de coditze, daca vei tuna si vei trazni crezind ca trebuie sa fii dur ca sa fii respectat, nu stiu ce sa zic. La asta nu ma mai pricep. Poate vei fi iubit si asa. Mai sint si suflete pure care iubesc si oile ratacite si cu sufletul negru, si incearca sa le scoata din groapa in care au cazut. Dar cred ca e o dragoste din mila.

Si daca cei ce va iubesc nu va declara asta in fiecare zi, nu disperati. Viatza nu e simpla, nu e un cimp cu flori multicolore printre care noi sa zburdam ca mieii. Ne e totul insorit, mai sint si zile cenusii, mai sint si zile caniculare. Nu e nevoie sa fii tinut in brate tot timpul. Daca la nevoie ai fost ajutat sau ai fost ascultat atunci sa stii ca esti privit ca om. Barbatii mai ales, nu se inghesuie sa faca declaratii, dar daca o fac o data atunci are greutate mare.

Nu pot sa ma laud ca sint un sfint. Am facut si lucruri bune si lucruri idioate, am fost si rau am fost si bun dupa cum a fost momentul. Dar am incercat sa fiu bun. Nu stiu daca am reusit pentru ca nu totul e in regula in jurul meu. Dar de doua ori in viatza mi-a spus ca se uita unde traieste, si vede totul ca o mocirla, iar pe mine ma vede ca pe o floare. Daca un barbat lovit de viatza si care isi face bocanci si pelerina din sarcasm pentru a putea trece prin mocirla iti declara asta, inseamna ca nu este totul pierdut.

Nu te teme ca nu vei fi iubit. Daca nu iti pierzi omenia, vei fi iubit chiar daca vei fi strivit undeva uitat intr-o mocirla.

Niciun comentariu: