duminică, 30 august 2009

Pierdut in calendar

Ieri imi fac planuri mari.
Zic ca de luni ma apuc de treaba. Ma scol la 9, plec o tura prin oras cu ce e de rezolvat, revin la 12, si apoi lucrez cite doua ore la fiecare proiect. 2 ore la situl asociatiei, ca doar am fost platit, 2 la situl meu ca sper sa iasa bani, si 2 pentru go.

Dar 2 ore in care sa nu mai trec pe la jocuri, pe la mess pe la mail, sau pe unde mai am chef. Sa fie treaba, nu servici.

Plan mare, ca daca mai pun si 2 ore pt ceva gatit si curatenie, se fac deja zece ore de activitate, si seara daca mai rezist, sa fie pt mine, jocuri mail, si si restul. La 12, fortat in pat, hai maxim 1 daca sint urgentze.

Zis si facut. Pt azi aveam de luat ulei, ca de trei zile mi s-a gripat salata, detergent, ca nici de asta nu mai e, si sa platesc internetu ca am uitat de el, si se cam apropie scadenta.

Intimplator ma scol eu la 8, trag o tura pe net, ma imbrac si plec.
Afara un pic racoare, dar cum ajung la soare, s-a zis cu racoarea, cuptor deplin.
Ajung la chioscul unde este uleiul, care e si mai ieftin un pic decit ultima data, am dat zece lei, pt doi litri jumate si am luat si rest juma de leu.
Detergent voiam tot varsat, dar imi era lene sa merg pina in spate unde era mai ieftin asa ca decid sa iau de la chioscul de alaturi, dar surpriza, era inchis. E normal pe aici, chioscurile sint mici, vinde o singura persoana, clienti putini, nu-i bai ca sa inchizi si sa pleci cu diverse probleme.

Ma duc sa iau piine, ma decid sa bat suta de metri pina in spate, dar cind ajung, oamenii tocmai mutau marfa. Hala o fost reamenajata si era logic sa fie o pauza pentru mutare. Decid sa ma duc in ultimul loc, magazin mai mare, dar mai scump un pic, asta e, dar era ultima optiune in zona. Ajung acolo, inchis. O femeie se codea si ea pe linga usa, afurisind in gind probabil pt ca era inchis. Ma cam mir eu ca magazin destul de mare sa fie inchis asa fara sa anuntze pe usa de ce e inchis, dar nu imi bat capul si plec la autobuz.

Ajung la casieria RDS, si nu mai vad nici firma, nimic. S-au mutat de cind am platit ultima data. Pe geam anunt de inchiriere spatiu comercial. Damn, asta e, inapoi la autobuz si ma duc mai la vale la alta casierie. Dar nu pot sa nu ma mir cum de dau numa de usi inchise. In aceeasi incinta cu fosta casierie, era o bijuterie, dar si aia inchisa. Alaturi un service pc, unde cunosteam cumva oamenii, dar si acolo inchis si ma gindeam ca si aia au dat faliment.

Ajung la cealalta casierie, si vad o tipa uitindu-se pe geam cam cu naduf. Locul nu e circulat, e un colt cam retras, nu sint magazine acolo, nu e loc de trecere deci nu putea avea treaba decit cu casieria, deci clar era si aici inchis, si astepta sa se intoarca cineva sa deschida. Cam absurd sa fie inchis pt citeva minute, ca nu este o singura casieritza. Ma uit la program, si e deschis toata ziua, trag de usa, inchis. Intre timp tipa trecuse pe linga mine si se departa, dar imi spune ca e inchis. Mi se deschid ochii cumva. Sa vezi ca iar e vreo sarbatoare si peste tot e inchis. De pasti si de craciun mereu o patesc, niciodata nu stiu cind cad astea. Dar acum ce sa fie? ca nu prea ma dumiresc. Tipa raspunde cu un ton cam ciudat, cumva ironic.

-Duminica.

Mi se pare o gluma. Si e amuzant, oamenii isi iau duminica oricind au ei chef acum.
Intorc capul spre orar, si da duminica e inchis. Intorc capul sa o intreb pe tipa daca e o gluma sau chiar e duminica azi. N-ar fi prima zi cind sint pierdut in calendar.
Dar in jurul meu nu e nimeni, fac doi pasi pina la coltz, si nici pe trotuar nu e nimeni. in jur pe o raza de 50 de metri nu e nimeni. Unde o fi disparut? Sint in plina zona crepusculara desi soarele topeste asfaltul.

Recunosc, cind am luat in calcul ca ar putea chiar sa fie duminica am simtit fel de shoc cognitiv. Eram convins ca e luni, multe magazine erau deschise, dar si mai multe inchise, greu de spus. Dar mai mult ma mirau detaliile, de ce la magazinul universal statea femeia aia linga usa, ea nu stia ca e duminica? Eu da, sint pierdut, zilele saptaminii pentru mine nu au insemnatate, dar femeile au piatza in singe, ele trebuie sa stie cind e inchis si cind e deschis. La fel si tipa de la casierie, clar si ea a fost surprinsa ca e inchis, altfel nu avea un motiv logic sa fie in acel coltz retras. Alta femeie care nu stie ce zi e? Ce coincidenta.

Nu sint inca sigur ce zi e, si ma scurg catre statia de autobuz. Inca nu pot crede. Am fost atit de socat incit am ramas pe ginduri secunde bune timp in care tipa a avut timp sa se departeze cei cca 50 de metri? In chestii paranormale nu prea cred.

Incerc sa imi ajustez calendarul, dar nu reusesc. In statie doua babe discuta. Una zice:

-Miine e luni, deci....
Nu mai aud continuarea. Deci clar e chiar duminica.

Sper ca miine va fi luni, si nu va fi tot duminica

Niciun comentariu: