joi, 15 aprilie 2010

Sa va fie banii primiti

Nu circul prea mult prin oras pentru ca ies doar cu treaba, si in ultima vreme nici nu prea am avut treaba. Dar cu toate acestea am intilnit de trei ori in autobuz o cersetoare ce isi recita litania. Nu am prea vazut cersetori in ultima vreme, si m-a frapat ca tipa asta este singura intilnita si inca de trei ori, deci e foarte activa.

Dar nu asta e subiectul ce voiam sa il abordez, ci doua gaselnitze noi in textul de lucru. Cunoastem cu totii cam care sint textele vehiculate, pt ca imaginatia exista ea, dar nu ne prea ne da pe spate. Acum aud ceva bazat pe perierea orgoliului victimelor (da, cine baga mina in buzunar si scoate, e o victima), si era ceva laudativ la adresa copiilor lor. Am uitat cuvintul, ma cam lasa memoria, era ceva gen "o voi oameni buni parinti de copii vajnici, sau falnici", ceva ce mi-a adus in minte imagini din Neamul Soimarestilor. Am uitat si din cauza ca nu eram atent, doar sublima exagerare facindu-mi atentia treaza.Cred ca o sa incep sa ma plimb prin oras cu autobuzul ca sa o prind si sa imi notez cuvintul. Sa fi fost vinjosi? Nu. In fine, a doua gaselnita, cica, "Sa va fie banii primiti".

Breeee, da ce ai gasit-o. Inteleg sa ii doresti omului sanatate, sau noroc, sau fericire, ca la capitolul asta mai tot romanul e deficitar, sau chiar daca nu e, tot prinde bine in plus o rezerva. Asta in caz  ca ar atirna cumva macar cit o boaba de neghina la cintar urarea ei. Dar sa fie banii primiti? Care te-ai dus bai undeva si nu ti-a primit banii?

Si tot amuzindu-ma asa eu pe dinauntrul craniului meu propriu, mi-am dat seama ca tipa le spusese adinc. Stii tu ca unele chestii sint adinci, nu orice tzugulan le vede din prima.

De exemplu te duci sa iti platesti impozitul sau nu stiu ce dari, sau sa cumperi ceva cum era pe vremuri care sa dedea numai cu aprobari si parafari, si tu stai cu banul in mina aplecat umil la ghiseul aflat undeva in dreptul buricului si te rogi sa iti primeasca banii, si madam intre doua sorbituri de cafea mai scoate o gaselnitza, o munca a lui Hercule pe care trebuie sa o indeplinesti ca sa iti poata lua banii. Alta situatie ar mai fi cea cu crizele grave, inflatii foamete stabilizari, cind vii cu sacul de bani ca sa iei un portofel cu porumb, dar si atunci ai sansa sa nu iti primeasca banii.

Deci da, adinc zis. Era mult mai complicat sa zica, sa fiti feriti de birocratie, foamete si bani falsi.

Da da, alea cu birocratia si foametea sint ele niste spectre care pindesc dupa coltz, dar cu putina atentie le eviti. Dar asta cu banii falsi nu prea ne este cunoscuta, si ne poate pocni oricind. Nu demult, chiar lunile trecute, la coada la renel, vad cum casieritza refuza unei babutze bacnota si ii cere alta. Cea in cauza era vizibil pt ea, de alta nuanta de culoare, (Nu am apucat sa vad daca ochii m-ar fi ajutat sa vad diferenta), si mai avea si elementele in relief lipsa. Povestea a mai continuat cu comentariile casieritelor care au amintit ca in mod normal trebuiau sa retina bancnota , si sa cheme politia, dar din cauza ca erau obligate sa semneze citeva tone de procese verbale au preferat sa ii dea o sansa babei sa repuna in circulatie beleaua. La cine s-o opri? Sa nu fie la mine. Ca serios vorbind, de cite ori ne uitam ce bani primim?

Asa ca da, e pe bune, si va urez si eu

Sa va fie banii primiti :)

Niciun comentariu: